سازگاری با کم آبی و اجرای کامل طرح احیاء و تعادل بخشی، راهکار برون رفت از خشکسالی

به منظور بررسی اجرای پروژه‌های طرح احیاء و تعادل بخشی و سازگاری با کم آبی، جلسه‌ای با حضور مهندس محمدزاده، معاون و مدیران حوزه حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان، برگزار شد.

اجرای طرح تحویل حجمی آب با عدالت انجام می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تاکید بر این که در اجرای طرح تحویل حجمی آب، عدالت رعایت می‌شود، گفت: در این طرح برای چاه‌ها با پتانسیل ضعیف‌تر، رعایت عدالت صورت می‌گیرد به نحوی که چاه‌ها با برداشت بیشتر، خاموشی بیشتری خواهند داشت.

ایجاد گروه‌های نظارتی طرح سازگاری با کم آبی در 30 شهرستان خراسان رضوی

رئیس دبیرخانه دائمی شورای همیاران آب استان خراسان رضوی گفت: برای نظارت بر عملکرد سازمان‌های درگیر در طرح سازگاری با کم آبی گروه‌های نظارتی در 30 شهرستان تشکیل می‌شود که تاکنون 19 شهرستان فعال شدند.

رصد فنی 500 حلقه چاه آب کشاورزی در گناباد

مسعود نصرتی- گناباد/ 500 حلقه چاه آب کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان گناباد و بجستان بازدید و مورد بررسی کارشناسان قرار گرفت.

80 درصد از چاه‌های غیرمجاز در حال حفاری در آذربایجان شرقی مسدود شدند

مشاور مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و نماینده مجری طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، از شناسایی و مسدود شدن ۸۰ درصد از چاه‌های غیرمجاز در حال حفاری آب‌های زیرزمینی در استان طی سال‌های اخیر خبر داد.

استفاده از پساب در بخش کشاورزی

اقدامات لازم در راستای استفاده از پساب به جای آب خام در بخش کشاورزی به عنوان یکی از برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان البرز شروع شد.

کریمی مزیدی، معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای فارس:

کارگروه سازگاری با کم آبی فارس در خصوص کشت برنج در رستم تصمیم گیری می کند

معاونت حفاظت و بهره بردارى شرکت آب منطقه اى فارس اظهار نمود: براساس مصوبه هیات محترم دولت بجز دو استان شمال کشور بقیه استانها نمی توانند در سال جاری از کشت برنج استفاده نمایند . البته بجز مواردی که خشکه کاری می نمایند . این ممنوعیت استان فارس را نیز شامل شده است و ما در راستای پیشگیری از کشت برنج به صورت غرقابی در شهرستانهای استان ، اقدامات لازم را انجام داده ایم.

استفاده از پساب در فضای سبز

اقدامات لازم در خصوص استفاده از پساب به جای آب خام (جهت جداسازی آب شرب از غیر شرب) در بخش فضای سبز شهرداری هشتگرد در راستای برنامه سازگاری با کم‌آبی شروع شد.